შეფასების რუბრიკები


კრიტერიუმი 

მინიმალური
საშუალო
მაქსიმალური
ლიტერატურული ნაწარმოების კითხვა დ ანალიზი
უჭირს კითხვა, ვერ აანალიზებს წაკითხულს.
კითხულობს ხარვეზებით, მეტ-ნაკლებად აანალიზებს.
კითხულობს გამართულად, შეცდომების გარეშე. აანალიზებს წაკითხულს.
აზროვნებისა და მეტყველების განვითარება
უჭირს აზროვნება და მეტყველება.
აზროვნებს, მაგრამ ნელა, მეტყველება საშ. განვითარებულია.
კარგად ზროვნებს, მეტყველებს გამართულად.
ლექსიკური მარაგი
არ აქვს ლექსიკური მარაგი.
აქვს მწირი ლექსიკური მარაგი.
აქვს მდიდარი ლექსიკა.
დასკვნების გამოტანა და დასაბუთება
უჭირს დასკვნების გამოტანა და დასაბუთება
მეტ-ნაკლებად გამოაქვს დასკვნა, დასაბუთება უჭირს.
კარგად ასაბუთებს საკუთარ აზრს და გამოაქვს დასკვნები.



კომპონენტი-საშინაო დავალება.  ქართული ენა და ლიტ-რა

კრიტერიუმი
მინიმალური
საშუალო
მაქსიმალური
დავალების სისტემატურად შესრულება
იშვიათად, ან არ ასრულებს. თუ ასრულებს,ისიც არასწორად.
პერიოდულად ასრულებს, მცირე ხარვეზებით.
რეგულარულად ასრულებს, ხარისხი მაღალია, სრულყოფილია, პასუხობს სათაურს, წერის კულტურა მაღალია, ენობრივი მხარე მოწესრიგებულია.
დავალების სწორად გააზრება
ვერ გაიაზრებს ან არც ცდილობს გაიაზროს დავალება.
ცდილობს, მაგრამ დავალება არასრულყოფილია, სწორად არაა გააზრებული, ხარისხი დაბალია.
შემოქმედებითად უდგება ყველა სახის დავალებას, სწორად გაიაზრებს მათ.
ენობრივი და შინაარსობრივი გამართულობა
იშვიათად თუ შეასრულებს, ისიც ენობრივად და შინაარსობრივად გაუმართავია.
უჭირს, თუმცა არის მცდელობა; გვხვდება ენობრივი და შინაარსობრივი ხარვეზები.
შესრულებული დავალებები შინაარსობრივად გამართულია.
მასწავლებლის შენიშვნების გათვალისწინება და საკუთარი ნაწერის შესწორება
არ ითვალისწინებს მასწავლებლის შენიშვნებს.
ცდილობს გაითვალისწინოს მასწავლებლის შენიშვნები, თუმცა ზოგჯერ არაკორექტულია.
მუდამ ითვალისწინებს მასწავლებლის შენიშვნებსა და რეკომენდაციებს; იყენებს საკუთარ საქმიანობაში.


შეფასების კომპონენტი-შემაჯამებელი დავალებები.  ქართული ენა და ლიტ-რა

კრიტრიუმი

მინიმალური
საშუალო
მაქსიმალური
ინფორმაციის გახსენებაზე ორიენტირებული დავალებები (დახურ. კითხვ.)
ვერ პასუხობს საერთოდ ან პასუხობს შეცდომით.
იცის, მაგრამ არამყარად, ინფორმაციას მეტ-ნაკლებად ფლობს.
სრულყოფილად ფლობს მასალას. სწორად ასრულებს დავალებებს.

ცოდნის სიღრმეზე ორიენტირებული დავალებები (ღია კითხვ.)
ვერ პასუხობს
ცდილობს, მაგრამ უჭირს. თუ უპასუხებს, ისიც მასწავლებლის დახმარებით.

ყველა საკითხზე აქვს ღრმა, ამომწურავი პასუხი როგორც ზეპირად, ისე წერილობით.
წერით  სამუშაოებში ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნების უნარი
ვერ ასრულებს დამოუკიდებლად წერით დავალებებს.
ცდილობს გამოამჟღავნოს რაც იცის, თუმცა წერით დავალებებს ასრულებს ხარვეზებით.
შემოქმედებითად იყენებს ცოდნას.

შეფასების კომპონენტი- საკლასო დავალებები. ქართული ენა და ლიტ-რა

კრიტერიუმი
მინიმალური
საშუალო
მაქსიმალური

პრეზენტაცია
არ მონაწილეობს, ან თუ მონაწილეობს, საუბრობს დაბნეულად, ბუნდოვანია.
მხოლოდ ნაწილობრივაა გასაგები, აქვს ხარვეზები, ითხოვს დაზუსტებას.
დამაჯერებელია, წარმოდგენილი საკითხი ნათელი და გასაგებია.
წერის კულტურა, ენობრივი ნორმების დაცვა
დაბალია, არ იცავს ენობრივ ნორმებს.
ცდილობს ენობრივი ნორმებისა და წერის კულტურის დაცვას, თუმცა აქვს ხარვეზები.
წერს გამართულად, იცავს ენობრივ ნორმებს.
ზეპირმეტყველება-მხატვრული ტექსტის ანალიზის უნარის გამოვლენა.
ვერ ავლენს ან სულ სხვათა მოსაზრებებს იმეორებს.
აანალიზებს მეტ-ნაკლებად, ან გარკვეული მოდელის მიხედვით.
მხატვრული ტექსტის ანალიზისას ავლენს დამოუკიდებელი აზროვნების, ინტერპრეტაციის უნარს.
 შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმი
მინიმალური
საშუალო

მაქსიმალური

ინფორმაციის გაგება და ანალიზი
ვერ აანალიზებს ფაქტებს, უჭირს გაგება
მეტ-ნაკლებად იგებს და აანალიზებს.
მიღებულ ინფორმაციას
იგებს კარგად, აანალიზებს და გამოთ-
ქვამს საკუთარ დამოკი-
დებულებას.
აქტიურობა (ჩართულო
ბა) და თანამშრომლობა
ჯგუფში
პასიურია, არ თანამშრო
მლობს ჯგუფის წევრებთან.
მეტ-ნაკლებადაა ჩარ-
თული ჯგუფურ სამუ-
შაოში.
თანამშრომლობს ჯგუ-
ფის წევრებთან, სრულიად ჩართულია და აქტიურობს.
დისციპლინა და ორგა-
ნიზებულობა
არ არის ორგანიზებუ-
ლი და ხშირად არღვევს
დისციპლინას.
მეტ-ნაკლებად ორგანიზებულია
სრულიადაა ორგანიზე-
ბული, იცავს დისციპლი
ნას.

შეფასების რუბრიკა (მათემატიკა)

კრიტერიუმი
მინიმალური
საშუალო
მაქსიმალური
მათემატიკური ცნებების, ტერმინების ცოდნა
არაადეკვატურად იყენებს ცნებებს, ტერმინებს, აღნიშვნებს.
იყენებს ზოგიერთ ცნებას, იცის გამოყენება ნაწილობრივ.
იცის და მართებულად იყენებს ყველა ცნებას, ტერმინსა და დებულებას.
გამოთვლები
ვერ ასრულებს გამოთვლებს.
გამოთვლები მეტ-ნაკ
ლებად სწორია, შედეგი არასრულყოფილია.
გამოთვლებს სწორად, უშეცდომოდ ასრულებს, შედეგიც ადეკვატური და სრულყოფილია.
კავშირები და მიმართებები
ვერ ამყარებს კავშირს სხვადასხვა სტანდარტულ მათემატიკურ ობიექტსა თუ პროცედურას შორის. უჭირს მიმართებების დანახვა.
აღწერს და მეტ-ნაკლებად აკავშირებს
სხვადასხვა სტანდარტულ მათემატიკურ ობიექტებსა თუ პროცედურებს. ასე თუ ისე ხედავს მიმართებებს.
კარგად აკავშირებს და აღწერს სხვადასხვა მათემეტიკურ ობიექტებსა თუ პროცედურებს. არ უჭირს მიმართებების დანახვა.


შეფასების კრიტერიუმები (მათემატიკა)

1.      მოსწავლემ სწორედ გაზომა მრავალკუთხედის გვერდების სიგრძე, სწორედ გამოთვალა
მრავალკუთხედის პერიმეტრი; აქტიური მონაწილეობა მიიღო სავარჯიშოებისა და ამოცანების ამოხსნაში.
2.      მოსწავლემ სწორედ გაზომა მრავალკუთხედის გვერდების სიგრძე, მაგრამ დაუშვა შეცდომები მრავალკუთხედის პერიმეტრის გამოთვლაში.
3.      მოსწავლემ არასწორად გაზომა მრავალკუთხედის გვერდების სიგრძე, დაუშვა შეცდომები მრავალკუთხედის პერიმეტრის გამოთვლაში; არ იყო აქტიური გაკვეთილზე, ხშირად სჭირდებოდა ჩემი დახმარება.

                               
                          შეფასების კომპონენტი-ამოცანის ამოხსნა

1.  მოსწავლემ წარმოადგინა ამოცანის მონაცემები ცხრილის სახით ან მოკლედ ჩაწერა ამოცანის პირობა და ამოხსნა ამოცანა.
 2. მოსწავლემ ვერ გაართვა თავი ამოცანის მოკლე ჩანაწერის შედგენას ან დაუშვა შეცდომები ამოცანის ამოხსნისას, დასჭირდა ჩემი დახმარება.




Комментариев нет:

Отправить комментарий